Skolotāja profesijas svētkos 2025

https://photos.app.goo.gl/AqyASbghMCCTtnqu6
Vairāk foto šeit

Šī gada 3. oktobrī mūsu skolā norisinājās Skolotāju dienas pasākums. Devītās klases skolēni apņēmās novadīt šo interesanto un izglītojošo pasākumu gan skolotājiem, gan skolēniem. Sadalījāmies tā, lai katrā klasē būtu vairāki skolēni-skolotāji, kas saplānoja un novadīja divas -klases un vizuālās mākslas stundu pārējo klašu skolēniem. Šoreiz iejutāmies jauno skolotāju lomā. Mūsu vadībā klasēs tapa apsveikuma plakāti, grāmatzīmes, ziedu kompozīcijas, novēlējumi un citi  pārsteigumi skolotājiem. Skolotāji piedalījās divās viņiem veltītajās stundās un varēja vēlreiz piedzīvot, kā tas ir būt skolēniem, gan prezentējot bērnu veidotos Biki bukus viens otram, gan  izzināt jauniešu sarunvalodas vārdus un žestus Kahoot spēlē ‘’Ceļvedis jauniešu dzīvē’’.

Visas dienas garumā skolēniem bija arī iespēja iepazīt skolotāju personības ārpus darba laika, apskatot izstādē izliktos priekšmetus un mēģinot uzminēt, kuram skolotājam šis priekšmets pieder. Uzzinājām, ka mūsu skolotāji ir tik daudzpusīgi-nodarbojas ar jogu, spēlē un fano par sportu, ceļo, krāso mandalas, spēlē sintezatoru, kokli, klavieres, ģitāru un datorspēles, audzē puķes, makšķerē, gatavo sveces un rokdarbus, kolekcionē un ir aizrāvušies ar vēl daudzām citām neparastām lietām.

Kopumā šajā  dienā guvām vērtīgu pieredzi par skolotāja darbu, lūk dažas mūsu atziņas par to:

  • ’’Ceturtā klase bija ideāla klase un, ja es būtu skolotāja, es ar prieku, viņus mācītu’’.
  • ’’Man patika vadīt stundas 2.klasē’, bet vēlreiz to nedarītu. Es priecājos, ka mūsu vadībā klases darbu izdarīja un samērā labi.’’
  • ‘’Es jutos kā īsts skolotājs klasē. Visi man sauca par skolotāju. Kahoot spēlē ’’Ceļvedis jauniešu dzīvē’’  bija daudz un dažādu emociju-citi skolotāji priecājās, citi smējās un citi pat bēdājās par nepareizām atbildēm, bet galvenais ir, ka visi sadarbojās un palīdzēja viens otram un uzzināja daudz jauna. ‘’
  • ‘’ Man ļoti patika gūt pieredzi, kā ir būt skolotājam. Man šķiet, ka stundā prieks bija visiem-gan skolēniem, gan mums kā skolotājiem.’’
  • ’’Mums izdevās labi novadīt stundu, bet es varētu būt vēl drošāka. Otrreiz es tomēr negribētu vadīt stundu, jo es secinu, ka nevarētu būt skolotāja’’.
  • ’’ Man ar manu klasi veicās ļoti labi, bet es secināju, ka nevaru būt skolotājs, jo jāuzņemas liela atbildība gan par skolēniem, gan par klases sakārtošanu.’’
  • ’’Man veicās ļoti labi. Viss izdevās, kā iecerēts. Es savu skolotāja darbu izdarīju’’.
  • ’’Secinājumi pēc Skolotāju dienas ir tādi, ka būt skolotājam nav tik grūti, vienkārši nevajag visu tik nopietni uztvert’’.
  • ’’Es secināju, ka es nevēlos būt skolotāja, bet vadīt stundas skolotājiem bija viegli, jo viņi bija atsaucīgi un jautri.’’

Devītās klases pārdomas par Skolotāju dienā gūto pieredzi apkopoja skolniece Sigija Kalniņa un klases audzinātāja Sandra Jekoviča